Kamera Kene Curi

|
hari ni,satu perkara yg betul betul malang menimpa aku. rumah aku kene pecah. dan yg paling mengecewakan aku utk tahun ni, kamera kesayangan aku dicuri. satu beg penuh. ni senarai barang aku yg dicuri.

1) nikon d80 serial number 6116792 ( kamera xde rubber eyecup,dgn battery grip phottix,dgn dua bijik batery,strap ade sulam "haziq d80")

2) tamron 70-200 f2.8 serial number
005141 (lens ni tanpe tripod colar,sbb mase die rembat tripod colar ade dalam laci.)

3) nikkor 50mm f1.8 serial number
0929122 (lens ni bersma dgn rear cap tamron)

4) bagman L size warne coklat.

aku cukup sedar, aku x kan dapat lagi barang barang tu semua. barang yg aku bersusah payah nk dapat,berhutang, berlapar,dan aku mmg bergantung harap pada kamera tu sebagai permulaan utk aku mule berniaga. dan aku betul betul x tau ape nasib aku lepas ni. jumlah kerugian aku menghampiri rm6k...bukan sikit..lepas nk angkat moto sebijik tu..aku kumpul,beli sikit sikit...

hem..kamera dah xde, aku rasa blog ni akan sepi dalam dua tiga bulan ni..aku x tau cane..nk beli bukan sikit duit...hanya pada Allah aku bertawakkal...

kepada yang memberi sokongan,terutamanya Nurul Izzati, terima kasih diucapkan..tu je yg mampu diberikan msa ni ...sebab satu satunya punca mata pencarian aku dah pon dikebas orang...

Ya Allah...sungguh berat dugaan Mu terhadap ku..ampunkan dosa ku Ya Allah...

4 comments:

Akmar Anuar said...

weh haziq, kesian ko wehh..
sedih aku dgr nih..
ko da la mmg cintan glerr dengan fotografi nehh..

ishh...arap2 ko tak putus ase nk beli yg baru..
pinjam kat si faris ke kalo rase gian nk tembak2 lagi...huhu...

man said...

haziq... aku simpati dgn ko... harap ko dpat tempuhinya dgn redha..

narutet said...

terima kasih semua...dalam hati hanya tuhan yg tau,tapi luaran senyuman masih ade huhu...

Azree Hanifiah said...

Giless... Semua sekali dia kebas...

Semoga menjadi pedoman buat aku...

Post a Comment

Blog Archive

Followers